اعلام آمادگی سازمان جهاددانشگاهی شهید بهشتی برای طراحی و اجرای سامانه کشاورزی خودکار در مزارع کشاورزی و گلخانه ها

۲۶ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۳:۴۵ کد : ۷۲۶۳۳ اخبار ما
سازمان جهاد دانشگاهی شهید بهشتی همزمان با دومین نمایشگاه آبادایران از از آمادگی این سازمان برای طراحی و اجرای سامانه هوشمند پایش محیطی بر پایه (IOT) به ویژه در مزارع کشاورزی و گلخانه ها خبر داد.
اعلام آمادگی سازمان جهاددانشگاهی شهید بهشتی برای طراحی و اجرای سامانه کشاورزی خودکار در مزارع کشاورزی و گلخانه ها

سازمان جهاد دانشگاهی شهید بهشتی همزمان با دومین نمایشگاه آبادایران از از آمادگی این سازمان برای طراحی و اجرای سامانه هوشمند پایش محیطی بر پایه (IOT) به ویژه در مزارع و زمین های کشاورزی خبر داد.

نسرین سقازاده مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی سازمان شهید بهشتی (منش) ضمن موثر دانستن حضور نهادها و تیم‏ های نوآور در چنین نمایشگاه هایی بر هوشمند سازی پایش پارامترهای محیطی به خصوص در صنعت کشاورزی تاکید کرد و گفت: پژوهشکده علوم پایه کاربردی سازمان جهاد دانشگاهی شهید بهشتی با تعریف یک پروژه تخصصی پایش هوشمند پارامترهای محیطی و انجام آزمایشات اولیه، اکنون آماده طراحی و اجرای این سامانه برای طیف قابل توجهی از صنایع کشور می‏باشد.
وی افزود درگام نخست،این سامانه در صنعت نفت و پالایشگاه کشور در حال انجام می باشد در گام بعدی این سازمان با طراحی و ساخت سامانه هوشمند‏سازی کشاورزی به دنبال پایش و کنترل پارامتر های گلخانه ای و مزارع کشاورزی متناسب با گونه های زراعی هر منطقه می‏باشد.
گفتنی است این دستگاه ضمن پایش و کنترل شرایط گیاه از راه دور، تشخیص آلودگی چاه، سنجش دمای محیط، با پایش رطوبت خاک مورد نیاز هر گونه گیاهی می تواند تا حد قابل توجهی از اتلاف در آبیاری گیاه جلوگیری نموده و تا 20 برابر باردهی گیاهان را افزایش دهد. 
متقاضیان این دستگاه جهت دریافت مشاوره، طراحی و اجرای سامانه هوشمند‏سازی کشاورزی می توانند با شماره 22431941-021 و یا ایمیل به نشانی tajhiz@jdsb.ac.ir تماس حاصل فرمایند.


نظر شما :